zarządzanie kryzysem w firmie

Zarządzanie kryzysem w firmie, polityce, komunikacji – jakie możliwości, gdzie szukać pomocy?

Zjawisko kryzysu może pojawić się w każdej dziedzinie naszego życia, dotyka zarówno sfery prywatnej, zawodowej, jak i społecznej. Niezależnie od tego gdzie kryzys nastąpi, ważne aby jak najszybciej się z nim uporać i pokonać jego negatywne skutki. Jak zarządzać kryzysem w biznesie? Co jest skutecznym narzędziem w walce z kryzysem w polityce? Dlaczego komunikacja kryzysowa jest ważna?

Jak zarządzać kryzysem w firmie?

Zakładając firmę, zawsze należy liczyć się z tym, że kryzys wcześniej lub później nastąpi. Fachowcy wskazują, że jedynie około 20% nieprzewidzianych sytuacji może nas tak naprawdę zaskoczyć. W praktyce zdecydowaną większość „awarii” w firmie możemy przewidzieć, zdefiniować już na wczesnym etapie i przystąpić do działania. Profilaktyka antykryzysowa, stały monitoring i identyfikacja potencjalnych zagrożeń są kluczem do skutecznego radzenia sobie z przeciwnościami w firmie.

W sytuacji, w której kryzys stoi tuż za progiem, najważniejszą rolę odgrywa schemat komunikacji, przygotowanie planu działań, które pozwalają na sprawne i szybkie odbudowanie wizerunku i pozycji firmy. Poszukując konkretnych wskazówek, warto stawiać na fachowe wiadomości oparte na praktycznych doświadczeniach zawodowych. Wiedzę w tej kwestii można zasięgnąć ze specjalistycznych podręczników, z akademickich publikacji oraz w sieci. Zarządzanie kryzysem w wywiadzie z Igorem Janke (https://www.pb.pl/komunikacja-w-sieci-o-zarzadzaniu-kryzysem-wizerunkowym-tigera-991998) to przydatne źródło informacji, które pozwala radzić sobie z trudnościami zarówno w biznesie, jak i w wielu innych sytuacjach.

Zarządzanie kryzysem w polityce – co jest skuteczne?

Kryzys w przestrzeni politycznej zazwyczaj przyspiesza wszystkie procesy, zobaczyliśmy, jak epidemia koronawirusa nadaje w polityce nowe tempo wydarzeń. Niespodziewana rzeczywistość, szereg nowych wyzwań, zbliżające się wybory wymusiły konkretne, szybkie działania, w których poszczególne partie polityczne postawiły na relacje z ludźmi.

Główną alternatywą dla kontaktu bezpośredniego zostały media, zwłaszcza przestrzeń wirtualna stała się narzędziem do zarządzania wizerunkiem i komunikowania się ze społeczeństwem. Rządzący zdają już sobie sprawę z ogromnej siły Internetu, dlatego tak ważnym elementem w radzeniu sobie z kryzysem w polityce i zyskiwaniu poparcia stały się social media, witryny organizacji politycznych, media społecznościowe i blogosfera.

Dobra komunikacja w kryzysie – dlaczego warto zadbać?

Kluczowym aspektem w radzeniu sobie z każdym kryzysem jest dobrze przygotowany model komunikacji. Istotna staje się idealnie dobrana treść przekazu, jej nadawca i adresat oraz czas nadania informacji. Brak właściwego przekazu sprawia, że nasze działania stają się często chaotyczne i nieskuteczne, gubimy cel, który im przyświeca.

Dlatego, zanim pojawi się kryzys, warto uprzednio opracować spójny plan i konsekwentnie go realizować. Niezależnie od rodzaju aktywności, działalności trzeba skupić się na faktach i nie wolno snuć spekulacji, które zazwyczaj odnoszą odwrotny skutek od zamierzonego. Profesjonalna komunikacja wewnętrzna, często stały kontakt z mediami są skutecznym środkiem na zapobieganie kryzysowi.

2 komentarze dla “Zarządzanie kryzysem w firmie, polityce, komunikacji – jakie możliwości, gdzie szukać pomocy?

  1. Zdzisiek says:

    Zarządzanie kryzysem? Jak to brzmi… U nas politycy sobie z tym nie radzą, ale przedsiębiorcy muszą. Co za paranoja. Takiego kryzysu i syfu, jaki jest teraz to chyba nigdy nie było.

  2. Joachin says:

    Wydaje mi się, że w razie kryzysu najlepiej oddać stery w ręce specjalistów z agencji. Pod wpływem stresu i innych emocji łatwo o podjęcie złej decyzji i jeszcze większe pogorszenie sytuacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *