Branża transportowa nieustannie się rozwija, od wielu lat Polska jest niezaprzeczalnym liderem w zakresie usług transportowych w całej Europie. Firmy transportowe mogą okazać się dużym zyskiem, jednak warto pamiętać o pewnych kwestiach, które mogą utrudnić zarządzanie przedsiębiorstwem. W poniższym artykule przedstawimy, o czym warto pamiętać, prowadząc firmę oferującą transport i przewóz towarów.
Czy prowadzenie firmy transportowej jest opłacalne?
Firma transportowa to wiele możliwości, popyt na usługi przewozowe, spedycyjne wydają się nie maleć, wręcz przeciwnie. Wiele przedsiębiorstw działa dzięki firmom przewozowym (szczególnie te, które w dużej mierze skupiają się na sprzedaży wysyłkowej, ale nie tylko).
O czym warto pamiętać, prowadząc firmę transportową?
Prowadzenie firmy transportowej to przede wszystkim logistyka. Trzeba uważnie dobierać kierowców i planować trasy z rozwagą, ale to nie wszystko. Poniżej przedstawimy kilka aspektów, które warto wziąć pod uwagę przy prowadzeniu firmy transportowej.
Hurtowy zakup paliwa
Jednym z największych wydatków firmy transportowej jest benzyna, warto więc pamiętać, że hurtowy zakup paliwa to szansa na optymalizację kosztów. Kupując paliwo hurtowo, możesz negocjować ceny, ale masz także gwarancję najwyższej jakości. Firmy zajmujące się dystrybucją paliwa często oferują szybką dostawę do placówki, przez co nie trzeba martwić się o to, że w siedzibie zabraknie paliwa.
Ubezpieczenie OC
Warto zainwestować w dobre ubezpieczenie OC, ponieważ pokrywanie ewentualnych szkód z funduszy firmy mogłoby być bardzo kosztowne. Wahania w budżecie mogłyby przyczynić się do problemów finansowych. Część zakładów ubezpieczeniowych posiada specjalne oferty dostosowane do firm transportowych. W umowach uwzględniony jest charakter zawodowy, ryzyko. Inaczej mogłyby wyglądać ubezpieczenia OC firmy zajmującej się przewozem niebezpiecznych towarów, a inne przy transporcie osobowym.
Marketing firmy
Firma transportowa nie istnieje bez klientów, Polska posiada jedną z liczniejszych flot pojazdów w Europie. To w naszym kraju jest najwięcej biznesów transportowych, a to sprawia, że dotarcie do klientów może być utrudnione. Warto zainwestować w dobra strategię marketingową, która pozwoli ci dotrzeć do klientów. Pomocna może być strona internetowa firmy ze wszystkimi niezbędnymi informacjami czy profil w mediach społecznościowych. Obecność w internecie pozwoli ci na łatwiejszy kontakt z klientami oraz pomoże zbudować dobry wizerunek firmy. Na stronie internetowej warto zamieścić takie informacje jak: cennik, zdjęcia pojazdów czy oferta.
Firma transportowa musi się rozwijać!
Najważniejsze dla firmy transportowej jest to, by nigdy się nie zatrzymać. Konkurencja jest duża, rozwój biznesu jest więc wskazany, jeśli zależy nam na dotrzymaniu kroku konkurencji. Warto rozwijać ofertę, kupować nowe pojazdy czy wdrażać systemy, które ułatwią pracę.
Warto mieć na uwadze, że zyski z firmy transportowej w dużej mierze są zależne od ilości zleceń. Dlatego tak ważne jest odpowiadanie na potrzeby klientów i wypełnienie niszy.
hurtowa ilość paliwa to nie jest taki durny pomysl przy tym co się obecnie wyrabia xDD
Ja się zastanawiam jak się pozyskuje klientów przy raczkującej firmie transportowej…Ale no, tu pewnie marketing robi też swoje.