Ile kosztuje sklep internetowy? Jakie koszty musisz wziąć pod uwagę, planując otwarcie biznesu w sieci? Sprawdź, jeśli zamierzasz przenieść swój biznes do internetu.
Ile kosztuje gotowy sklep internetowy?
Własny sklep internetowy możesz otworzyć na kilka sposobów, my jednak skupimy się na tym najprostszym (i najczęściej wybieranym), czyli na gotowej platformie e-commerce, takiej jak Shopify, Shoper czy PrestaShop. Koszt sklepu Shopify i jego prowadzenie omawiają agencje Shopify (np. WeCanFly.pl z Wrocławia), które mogą dla ciebie zbudować taki intuicyjny sklep internetowy, a także się nim zaopiekować. To duże ułatwienie, a także oszczędność czasu. Jednak wróćmy do kosztów podstawowych…
Sklep na Shopify możesz zbudować, decydując się na jeden z trzech planów, które kosztują od 29 $ do 299 $ miesięcznie, dodatkowo musisz doliczyć prowizje od transakcji (zależne od obrotów), a także koszt dodatkowych funkcjonalności, na które się zdecydujesz. Pamiętaj również, że zakładając sklep internetowy, musisz opłacić domenę i serwer e-mail.
Koszty magazynowe w e-sklepie
Koszty magazynowe również mogą się różnić w zależności od modelu logistycznego, na który się zdecydujesz. Najtańszą opcją jest dropshipping, następnie fulfilment, a najdrożej zwykle wychodzi własny magazyn.
- Dropshipping pozwala na całkowite uniknięcie kosztów związanych z magazynowaniem towarów. W tym przypadku to hurtownia zajmuje się magazynowaniem towarów i ich wysyłką, a ty możesz skupić się na rozwoju biznesu.
- Fulfilment to model pomiędzy wspomnianym już dropshippingiem, a własnym magazynem. Zwykle poleca się go e-sklepom, które realizują 100-1000 zamówień miesięcznie.
- Własny magazyn to koszty związane z zatrudnieniem pracowników, zarządzaniem magazynem, przygotowaniem odpowiednich warunków do przechowywania towarów czy zakupem opakowań. Oczywiście takich kosztów nie poniesiesz na początku, gdy planujesz jeszcze niewielką sprzedaż i jako magazyn może ci posłużyć pokój lub garaż.
Dodatkowe koszty w sklepie internetowym
Oprócz tego warto pamiętać o kosztach dodatkowych związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Do tych najistotniejszych należą:
- Koszty księgowości.
- Regulamin sklepu internetowego (warto zlecić go dobremu prawnikowi, który zajmuje się obsługą prawną firm).
- Profesjonalne zdjęcia towarów (internauci kupują oczami, dlatego warto zadbać o dobre zdjęcia produktów, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i zachęcą ich do zakupu w twoim e-sklepie).
- Opisy produktów (możesz wykonać je samemu lub zlecić SEO copywriterom, którzy przygotują opisy pod pozycjonowanie).
- Reklama strony internetowej (koszt kampanii Google Ads, pozycjonowania, prowadzenia kampanii na serwisach społecznościowych).
Oczywiście przedstawione wyżej koszty można zawsze zminimalizować, wiele zależy od charakteru twojej firmy, a także od tego, na jaką skalę zamierzasz sprzedawać towary w internecie.
Nie no dzisiaj da się znaleźć świetne oferty, które pozwalają na zmniejszenie takich kosztów. Dzięki nim z powodzeniem można zejść dość nisko z takimi kosztami. Nie ma co przepłacać.