Prowadzenie firmowego bloga to w dzisiejszych czasach niemalże konieczność. Takie działanie nie tylko przełoży się na wyniki twojej strony w wyszukiwarce, ale również przyciągnie nowych klientów. Sprawdź, co jeszcze możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na firmowego bloga.
Blog firmowy a pozycja w Google
Chyba najmocniejszym argumentem, który przemawia za prowadzeniem firmowego bloga, jest poprawa pozycji w wyszukiwarce. Google lubi wartościowe, regularnie publikowane treści, które odpowiadają na zapytania internautów. Ponadto każdy nowy artykuł sprawi, że twoja strona zostanie szybko zauważona przez wyszukiwarkę, a ty zyskasz większą liczbę aktywnych użytkowników. Oczywiście pod warunkiem, że treści na twojej stronie będą zawierały niezbędne frazy kluczowe.
A jak zabrać się za stworzenie firmowego bloga i co on powinien zawierać? Jak założyć bloga doradza artykuł zapytajpremiera.pl/jak-zalozyc-bloga-krok-po-kroku, znajdziesz tam dokładne wskazówki na temat tego, jak zacząć. Pamiętaj, aby przed wykupieniem hostingu i domeny mieć już kilka tekstów, które będziesz mógł opublikować. Szkoda byłoby, gdyby twój blog przez kilka pierwszych tygodni był pusty – to mogłoby tylko odstraszyć potencjalnych klientów.
Blog kreuje wizerunek marki
Klienci lubią kupować produkty od ekspertów. Jeśli będziesz publikował na blogu wartościowe, fachowe treści, czytelnicy uznają cię za prawdziwego znawcę w danej dziedzinie i chętniej będą korzystać z twoich usług. Ponadto publikacja wpisów na blogu to również świetny sposób na zaprezentowanie swojej oferty – np. poprzez linkowanie wewnętrzne do konkretnych produktów lub kategorii. Tworząc wpisy, pamiętaj, że internauci zazwyczaj szukają w sieci odpowiedzi na konkretne pytania. Dlatego w swoich artykułach staraj się rozwiązywać ich problemy merytoryczną, fachową wiedzą.
Blog firmowy angażuje odbiorców
Blogi firmowe angażują odbiorców i pomagają budować trwałą relację z klientami. Regularnie publikowane posty zachęcają czytelników do rozmowy. Użytkownicy komentują, wyrażają swoją opinię na temat danych produktów czy gotowych rozwiązań, a także zadają pytania. To wszystko sprawia, że między firmą a klientem zaczyna się tworzyć pewna więź. Taki klient chętniej kupi dany produkt u firmy, którą już zna i z którą wszedł w jakąś relację niż produkt zupełnie obcej marki.
Ponadto prowadzenie blogów firmowych może znacznie ułatwić budowanie bazy e-mailowej, wystarczy, że umożliwisz swoim potencjalnym klientom zapisanie się do newslettera. Dzięki temu będziesz z nimi w ciągłym kontakcie. W artykułach, które będziesz wysyłać za pomocą newslettera, możesz informować o aktualnych promocjach i nowych produktach w swojej firmie. Musisz jednak pamiętać, aby wszystko robić z umiarem i nie bombardować czytelników kilkoma mailami w ciągu jednego dnia. W przeciwnym razie możesz ich tylko zniechęcić do swojej oferty.