Wyposażenie magazynu

W co warto wyposażyć firmowy magazyn?

Wiele osób, chcących otworzyć swój biznes, myśli o posiadaniu własnego magazynu. Jeśli planujesz wejść w spółkę z firmą transportową lub jesteś zaopatrzeniowcem, dobry magazyn jest podstawą funkcjonowania. Niezwykle ważne jest jego wyposażenie, o którym przeczytasz poniżej.

Magazyn firmowy — otoczenie

Codzienna praca na magazynie obwarowana jest różnego rodzaju nakazami i zakazami, związanymi z kwestiami bezpieczeństwa. W przypadku produkcji przemysłowej niezwykle istotne są wszystkie sprawy związane z segregacją odpadów, ale także ruchem wewnątrz magazynu. Plac na zewnątrz hali powinien być otoczony specjalną bramą i zawierać budkę należącą do ochroniarza. Dodatkowo ważne są kamery, oraz oczywiście kontenery, które odpowiedzialne są za różne rodzaje śmieci. Całkowite wyposażenie magazynu skompletujesz na www.sprzedajemy.pl, gdzie możesz kupić wszystkie elementy, potrzebne do prowadzenia hali. Ważne są zarówno te zewnętrzne, jak i wewnętrzne, o których przeczytasz poniżej.

Wnętrze magazynu firmowego

Każdy magazyn jest inny i jego ostateczne wyposażenie zależy od rodzaju produktów, jakie będą w nim przechowywane. Żaden magazyn firmowy nie może się jednak obyć bez regałów. Półki i regały, obecne w magazynach, powinny być przede wszystkim stabilne i odpowiednio przykręcone do ściany i podłogi. Jest to niezwykle ważne dla bezpieczeństwa wszystkich pracowników danej firmy. Oprócz regałów podstawową kwestią są także różnego rodzaju palety, na których przewożone będą towary. Mogą być one drewniane i plastikowe, w nielicznych przypadkach zdarza się, że są zrobione z metalu.

Jeśli chodzi o stałe elementy magazynu, ważne są wszystkie podnośniki i taśmociągi – choć te nie występują we wszystkich halach. Zazwyczaj jednak choć w jednej części magazynu znajduje się jakaś taśma, która ułatwia komunikację pomiędzy różnymi działami.

Dodatkowe wyposażenie magazynu firmowego

Jeśli chodzi o podstawowe elementy wyposażenia magazynu, regały, palety i podnośniki to w zasadzie wszystko, jednak magazyn nie mógłby istnieć także bez pracowników, a to generuje już dużo więcej elementów, na które musimy zwrócić uwagę. Należy zakupić wózki widłowe i komputery z odpowiednim oprogramowaniem, które ułatwią pracę w magazynie. Niezbędne będą także skanery oraz oczywiście wszystkie elementy niezbędne do pakowania produktów – folie, taśmy, kartony.

Równie ważne jest wyposażenie magazynu sprzętami, które są potrzebne dla pracowników – dystrybutorami z wodą i automatami z kawą i herbatą, a także wszystkimi elementami potrzebnymi do funkcjonowania kantyny. Oczywiście podstawowym wyposażeniem dla pracowników jest także odzież robocza, taka jak kaski i buty. Najistotniejsze są jednak kwestie bezpieczeństwa – w żadnym magazynie nie może zabraknąć gaśnicy i apteczki pierwszej pomocy.

3 thoughts on “W co warto wyposażyć firmowy magazyn?

  1. EMi says:

    Miło, że wspomnieli Państwo o wyposażeniu dla pracowników. Może więcej pracodawców weźmie sobie to do serca, bo póki co na większości magazynów próżno szukać dystrybutorów etc.

  2. Jagoda says:

    Inwestycja jest faktycznie spora … bo ja wiem, czy w obecnych czasach opłaca się zakładać magazyn?Ja bym nie ryzykowała.

  3. Kornelia says:

    Teraz jest tyle nowoczesnych technologii, że nic tylko brać. Zwłaszcza wszelkie roboty, które zastępują prace ludzi są pożądane. Niestety to ogromne koszty, które nie zawsze się zwracają. Zdecydowanie potrzebny jest jakiś audyt, który to oszacuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *