Miejsce pracy z komputerem

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Prowadzenie firmowego bloga to w dzisiejszych czasach niemalże konieczność. Takie działanie nie tylko przełoży się na wyniki twojej strony w wyszukiwarce, ale również przyciągnie nowych klientów. Sprawdź, co jeszcze możesz zyskać, jeśli zdecydujesz się na firmowego bloga.

Blog firmowy a pozycja w Google

Chyba najmocniejszym argumentem, który przemawia za prowadzeniem firmowego bloga, jest poprawa pozycji w wyszukiwarce. Google lubi wartościowe, regularnie publikowane treści, które odpowiadają na zapytania internautów. Ponadto każdy nowy artykuł sprawi, że twoja strona zostanie szybko zauważona przez wyszukiwarkę, a ty zyskasz większą liczbę aktywnych użytkowników. Oczywiście pod warunkiem, że treści na twojej stronie będą zawierały niezbędne frazy kluczowe.

A jak zabrać się za stworzenie firmowego bloga i co on powinien zawierać? Jak założyć bloga doradza artykuł zapytajpremiera.pl/jak-zalozyc-bloga-krok-po-kroku, znajdziesz tam dokładne wskazówki na temat tego, jak zacząć. Pamiętaj, aby przed wykupieniem hostingu i domeny mieć już kilka tekstów, które będziesz mógł opublikować. Szkoda byłoby, gdyby twój blog przez kilka pierwszych tygodni był pusty – to mogłoby tylko odstraszyć potencjalnych klientów.

Ręce na klawiaturze

Blog kreuje wizerunek marki

Klienci lubią kupować produkty od ekspertów. Jeśli będziesz publikował na blogu wartościowe, fachowe treści, czytelnicy uznają cię za prawdziwego znawcę w danej dziedzinie i chętniej będą korzystać z twoich usług. Ponadto publikacja wpisów na blogu to również świetny sposób na zaprezentowanie swojej oferty – np. poprzez linkowanie wewnętrzne do konkretnych produktów lub kategorii. Tworząc wpisy, pamiętaj, że internauci zazwyczaj szukają w sieci odpowiedzi na konkretne pytania. Dlatego w swoich artykułach staraj się rozwiązywać ich problemy merytoryczną, fachową wiedzą.

Blog firmowy angażuje odbiorców

Blogi firmowe angażują odbiorców i pomagają budować trwałą relację z klientami. Regularnie publikowane posty zachęcają czytelników do rozmowy. Użytkownicy komentują, wyrażają swoją opinię na temat danych produktów czy gotowych rozwiązań, a także zadają pytania. To wszystko sprawia, że między firmą a klientem zaczyna się tworzyć pewna więź. Taki klient chętniej kupi dany produkt u firmy, którą już zna i z którą wszedł w jakąś relację niż produkt zupełnie obcej marki.

Ponadto prowadzenie blogów firmowych może znacznie ułatwić budowanie bazy e-mailowej, wystarczy, że umożliwisz swoim potencjalnym klientom zapisanie się do newslettera. Dzięki temu będziesz z nimi w ciągłym kontakcie. W artykułach, które będziesz wysyłać za pomocą newslettera, możesz informować o aktualnych promocjach i nowych produktach w swojej firmie. Musisz jednak pamiętać, aby wszystko robić z umiarem i nie bombardować czytelników kilkoma mailami w ciągu jednego dnia. W przeciwnym razie możesz ich tylko zniechęcić do swojej oferty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *