Strategia reklamy

Jaka reklama firmy jest najlepsza? 5 pomysłów na promocję biznesu

Reklama jest dźwignią handlu – to stara prawda, o której wie każdy, szczególnie osoby prowadzące własną działalność gospodarczą. Żeby firma mogła przynosić zysk, potrzebuje klientów, żeby klienci wiedzieli, że jest firma oferująca konkretne produkty czy usługi, konieczna jest reklama. Tylko jaką formę promocji wybrać? Na co zwracać uwagę? Oto 5 pomysłów na dobrą reklamę!

Reklama firmy – jaka najlepsza?

Każdy przedsiębiorca prowadzący własną firmę szuka najskuteczniejszego sposobu na jej rozreklamowanie. Możliwości oczywiście mamy wiele, zarówno w przypadku reklamy tradycyjnej, jak i internetowej. Tak naprawdę jednak nie ma czegoś takiego, jak „najlepsza reklama”. O jej skuteczności będzie przesądzać wiele czynników – ilość kanałów, na jakich działa, forma, jaką przybierze, a także fundusze, jakie się na ten cel przeleje.

Tak więc, jak w jednym przypadku dane działanie marketingowe zadziała bardzo dobrze, w wykonaniu innej firmy rezultat może być marny. Dlatego trzeba się nad tym dobrze zastanowić, a także wiedzieć, jakie w ogóle mamy możliwości na tym polu. Poniżej opisane zostało 5 przykładowych form reklamy, które mogą pomóc w promocji firmy.

Reklama firmy w mediach

To najbardziej tradycyjna forma reklamy i wciąż ciesząca się dużą popularnością. Jak wiadomo, bloki reklamowe w telewizji, radiu czy gazecie występują często i wręcz bombardują nas produktami i usługami, z których warto skorzystać. Każdy z nas ma do czynienia z tymi kanałami informacji, a co za tym idzie, firma ma większe szanse, aby dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Minus? To przede wszystkim cena. Najdrożej wychodzi reklama w telewizji, nieco taniej jest w radiu, a najtaniej w prasie.

Tablica reklamowa

Reklamy zewnętrzne i na targach branżowych

Plakaty, bilbordy, oklejanie pojazdów, bycie sponsorem jakiegoś wydarzenia, a także udział w targach branżowych – to formy reklamy bardziej przystępne, także cenowo, choć wiele będzie zależało od sytuacji. To także jest forma marketingu bardziej tradycyjna, która ma działać na odbiorców bezpośrednio. Codziennie przemieszczamy się po ulicach i mijamy bilbordy, które informują nas o produktach i usługach i jeździmy oklejonymi reklamą autobusami. Targi branżowe też są ważne, pozwalają na zapoznanie się z otoczeniem, a także dają możliwość wypromowania się i rozdania gadżetów reklamowych, rozdawania ulotek, katalogów i tym podobne.

Reklama w internecie

Mówiąc o reklamie w internecie, ma się tak naprawdę na myśli wiele działań możliwych do wykonania. Daje to jednak wiele możliwości, ponieważ sieć jest obecnie jednym w najczęściej używanych mediów. Najpopularniejszym sposobem jest choćby pozycjonowanie strony internetowej, korzystanie z GoogleAds, content marketing (marketing treści) czy reklama w social mediach. Oczywiście w tym zakresie można wymieć wiele innych, dodatkowych działań. Plus jest taki, że w ten sposób, jeżeli dobrze dobierze się formy reklamy w internecie, można liczyć na większe zainteresowanie klientów.

Marketing online

Blog internetowy i strona internetowa firmy

Jakoś oferowanych usług i produktów jest istotnym wyznacznikiem prestiżu firmy, ale ważne jest także to, jakie robimy pierwsze wrażenie. Ponieważ obecnie wielu ludzi korzysta z internetu i szuka w nim informacji i porad, jeżeli firma chce się wyróżnić, musi zadbać o wygląd własnej strony internetowej. Profesjonalnie wykonana, zawierająca wszystkie niezbędne informacje jest jedną z najtańszych form reklamy. Oczywiście, za profesjonalny projekt trzeba zapłacić, jest to jednak jednorazowy wydatek.

Można też pomyśleć o blogu firmowym – jeżeli jesteśmy specjalistami w swojej branży, artykuły odnoszące się do tematu działań firmy może bardzo pomóc. Ludzie szukają rozwiązań swoich problemów w sieci, jeżeli więc ktoś będzie korzystał z informacji zawartych na naszej stronie – tym lepiej dla nas.

Serwisy społecznościowe – siła reklamy

Ten sposób także podchodzi pod marketing internetowy i jest to szeroki pojęcie. Mamy więc tutaj do czynienia z facebookiem, Google+, Twitterem itp. Oczywiście możliwości jest wiele, a każde z nich ma swoje zalety i wady. Popularne jest na przykład prowadzenie własnego fanpage’a, który używany jest nie tylko w celu informowania klientów o ofertach, zmiana w firmie czy przygotowywanych ciekawostkach, ale pozwala na bardziej bezpośredni z nimi kontakt. Wówczas firma nie jest już anonimowa, a staje się bliższa ludziom.

Przedstawione wyżej pomysły są tylko kilkoma przykładami, do tego część z nich jest mocno zbiorcza. Trzeba pamiętać, że każdy z tych sposobów ma swoje wady i zalety, dodatkowo część z nich działa tylko jako dodatkowe wsparcie, a nie główna strategia marketingowa. Warto łączyć ze sobą kilka metod, które będą dopasowane do potrzeb firmy i wówczas efekt reklamowy będzie miał najlepsze rezultaty.