Spotkanie biznesowe w restauracji

Na czym polegają śniadania biznesowe? Popularne grupy networkingowe w Polsce

Każdy, kto prowadzi własny biznes, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest współpraca z inny partnerami i kontrahentami. Jednak zdobywanie takich kontaktów jest czasochłonne oraz trudne, zwłaszcza dla tych firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Dlatego świetnym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest udział w śniadaniu biznesowym. Co to jest i na czym polega? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Śniadanie biznesowe – na czym polega?

Jest to coraz popularniejsza forma nawiązywania kontaktów biznesowych pomiędzy firmami czy przedsiębiorcami. Takie wydarzenia są często organizowane przez samorządy, organizacje pracodawców lub ośrodki wspierania przedsiębiorczości. Śniadanie biznesowe może być również zorganizowane przez którąś z uczestniczących w nim firm.

Takie śniadanie biznesowe, przeważnie organizowane jest wcześnie rano w hotelu lub restauracji. Spotkania zaczynają się np. o godzinie 7.00, by móc jeszcze zdążyć do biura przed rozpoczęciem pracy. Meeting rozpoczyna się od zjedzenia wspólnego śniadania, które w zależności od miejsca zorganizowania spotkania, podawane jest do stolika lub odbywa się w formie szwedzkiego stołu. Po spożyciu posiłku następuje cześć biznesowa podczas której uczestnicy spotkania, wymieniają się wizytówkami, lepiej się poznają, rozmawiają o swoich projektach, oferowanych produktach, zakresu działalności firmy itp. Zdarza się, że jeszcze w trakcie śniadania odbywa się krótka prezentacja przygotowana przez organizatora spotkania. W ten sposób ma on świetną okazję do przedstawienia swojej działalności i przedstawienia oferty prowadzonej przez niego firmy.

Zapewne wiele osób zada sobie teraz pytanie, skąd wziął się taki pomysł? Dlaczego akurat śniadanie biznesowe, a nie obiad czy kolacja? Rano to wbrew pozorom najlepsza pora na tego typu spotkania, ponieważ to właśnie rano organizm wykazuje największą aktywność i gotowość do pracy. Inną kwestią jest również to, że śniadanie kojarzy się z czymś mniej formalnym niż obiad czy kolacja biznesowa. Dlatego w trakcie takiego spotkania, atmosfera jest luźna, przyjazna i jeszcze bardziej sprzyjająca nawiązywaniu nowych kontaktów. Rozmowy prowadzone są w pozytywnej atmosferze, nie są agresywne, dużo łatwiej przychodzi posługiwanie się merytorycznymi argumentami, nie ma nerwowej atmosfery. Wszystko dlatego, że śniadanie kojarzy się ze spokojem i luzem.

Grupy networkingowe w Polsce – gdzie na śniadanie biznesowe?

W Polsce funkcjonuje kilka grup zajmujących się wspieraniem i dalszym rozwojem spotkań networkingowych, które mają na celu pomagać przedsiębiorstwom w dalszym rozwoju. Najpopularniejsze z nich to:

  • BNI

BNI to międzynarodowa organizacja biznesowa, która powstała w Stanach Zjednoczonych w 1984 roku. W Polsce działa od 2006 roku, zrzeszając ponad 2 000 firm w 30 miastach, a to tylko wierzchołek góry. Dzięki członkostwu w grupie BNI przedsiębiorcy mogą nawiązywać relacje z innymi partnerami lub kontrahentami, przekazywać sobie wzajemnie kontakty do swoich najlepszych klientów, czy rekomendować usługi swojej firmy. Grupa BNI to sposób na pozyskiwanie nowych klientów, partnerów w biznesie i szansa na prężny rozwój każdego przedsiębiorstwa.

  • Towarzystwa Biznesowe

Są to kluby networkingowe skupiające przedsiębiorców, menedżerów i freelancerów z różnorodnych branż. Spotkania odbywają się co tydzień i pozwalają na zdobywanie nowych kontaktów, rekomendowanie swoich usług, przeprowadzanie szkoleń i promowanie firmy. Podczas takich spotkań networkingowych, można zdobyć potrzebne doświadczenie, nawiązać cenne relacje biznesowe, zaprezentować produkty własnej firmy.

  • Międzynarodowy Tygodnik Networkingu

Celem takich spotkań jest podniesienie świadomości społecznej na temat kluczowej roli, jaką networking odgrywa w biznesie. Międzynarodowy Tydzień Networkingu jest otwarty na gości z każdej branży biznesowej, jak również członków innych organizacji networkingowych, studentów, czy przedstawicieli prasy. MTN ma pokazać społeczeństwu, jak silnym narzędziem w osiąganiu sukcesów biznesowych jest networking.