Książki o biznesie

Książki dla przedsiębiorców – 5 biznesowych książek, które musisz przeczytać

Prowadzenie własnej firmy nie jest takim prostym zadaniem i każdy przedsiębiorca o tym wie. Pomóc nieco mogą książki biznesowe, które najczęściej są zbiorem porad i doświadczeń osób, które odniosły sukces. Poniżej przedstawiamy przykładowe tytuły dla przedsiębiorców, zarówno tych, którzy dopiero zakładają firmę, jak tych, którzy działają na rynku dłuższy czas.

Jaką książkę o biznesie wybrać?

1. Michael E. Gerber – Mit przedsiębiorczości

2. Kamil Cebulski – Biznes w kraju dziadów

3. Robert Zych – Gen sprzedawcy

4. Peter F. Drucker – Menedżer skuteczny

5. Katarzyna Żbikowska – Mapy myśli w biznesie

Jaką książkę o biznesie wybrać?

Trzeba przyznać, że wybór książek dla przedsiębiorców nie brakuje, na polskim rynku wydawniczym będzie ich kilkadziesiąt, jak nie kilkaset. Każdy z nich może poruszać różne tematy związane z prowadzeniem firmy. Dotyczą one zarówno takich kwestii jak przepisy prawne i praktyczne porady jak założyć i prowadzić biznes, po książki o pomysłach na firmę, jak powinno się prowadzić jej reklamę, jak organizować pracę, aż po tytuły związane z rozwojem osobistym.

Możliwości jest więc wiele i ciężko określić, która pozycja będzie najlepsza. Poniżej przedstawiamy 5 przykładowych tytułów książek biznesowych, z którymi warto się zapoznać, by później poszukać kolejnych.

1. Michael E. Gerber – Mit przedsiębiorczości

Jest to klasyczny poradnik poruszający tematy ogólnie związane tak z założeniem firmy, jak i jej prowadzeniem, opracowywaniem metod reklamowych. W ten sposób dowiemy się, jak prowadzić firmę, aby utrzymać się na rynku i na nim wybić. Porusza też kwestie bardziej psychologiczne – pokazuje, jakie są obowiązki szefa, jakimi powinien wykazywać się umiejętnościami oraz jak dobierać pracowników.

2. Kamil Cebulski – Biznes w kraju dziadów

Brzmi nietypowo? Być może, ale książka zdecydowanie porusza bardzo ważny temat, mianowicie jak chronić swoją firmę przed urzędnikami. W kraju, w którym niestety przed przedsiębiorcą piętrzą same przeszkody stawiane przez urzędników państwowych. Pokazuje na przykładach sytuacje, gdy firmy wpadają kłopoty właśnie przez urzędy, choć chcą i działają w pełni uczciwie, a także opisuje sposoby jak radzić sobie w takich sytuacjach.

3. Robert Zych – Gen sprzedawcy

Branża związana z handlem niewątpliwie jest jedną z tych, które rozwijają się bardzo prężnie. Jeżeli więc właśnie tym się zajmujemy lub planujemy biznes w tym sektorze, ta książka może nam bardzo pomóc. Pokazuje najlepsze techniki sprzedażowe, a także sposoby na to, jak pozyskiwać nowych klientów. Książka jest opisana na podstawie doświadczenia autora.

4. Peter F. Drucker – Menedżer skuteczny

Będąc szefem, trzeba umieć zarządzać firmą, ważne jest to nie tylko dla przedsiębiorcy, ale i wszystkich osób z kadry menedżerskiej. Z książki można się dowiedzieć, w jaki sposób zwiększyć swoją wydajność i efektywność w pracy. Aby pełnić ważną część firmy, należy wiedzieć jak podejmować decyzje, czym się przy tym kierować oraz jak zarządzać swoim czasem, by przyniosło nam to korzyści, w postaci dążenia do wyznaczonych celów.

5. Katarzyna Żbikowska – Mapy myśli w biznesie

Pojęcie mapy myśli nie jest nowe i wykorzystuje się je przede wszystkim w celu poprawienia pamięci oraz zwiększeniu efektywności w nauce. Działa też doskonale w biznesie, w celu skuteczniejszego działania i zarządzania zarówno firmą, jak i własnym czasem. Pozwoli to na lepszą wizualizację własnych pomysłów i poszukiwań rozwiązania dla danych zagadnień. Dzięki temu działa się nie odtwórczo, a twórczo, nie ograniczając się jedynie do wyznaczonych wcześniej ścieżek. To tytuł dedykowany przede wszystkim dla menedżerów, jak i ludzi, dla których komunikacja w biznesie jest bardzo ważna.

Ty tylko kilka przykładowych tytułów, po które warto sięgnąć, dobrze jest jednak samodzielnie także poszukać innych tytułów, najlepiej takich, które będą dotyczyć naszych potrzeb i branży, w której działamy. Można w ten sposób znaleźć porady dla przedsiębiorców zajmujących się handlem, działaniami w internecie, podpowiadając jak się reklamować, jak zarządzać firmą, czy jak rozwinąć siebie, by tym samym rozwinąć firmę. Możliwości jest wiele, a lektury takie mogą być bardzo pomocne.